UVJETI POSLOVANJA

Opći uvjeti poslovanja Internet trgovine (e-shopa)

 

Članak I.

Objašnjenje pojmova

  1. Operater web stranice (e-shopa) je JAKS s.r.o., sa sjedištem na adresi Šarišský Štiavnik 68, 090 42
  2. Prodavatelj je JAKS s.r.o., sa sjedištem na adresi Šarišský Štiavnik 68, 090 42, 50734245.
  3. Dobavljač robe i usluga ponuđenih u Internet trgovini www.shopJK.hr je JAKS s.r.o., sa sjetištem na adresi Šarišský Štiavnik 68, 090 42
  4. Kupac je svaki posjetilac e-shopa koji je napravio obvezujuću narudžbu putem e-shopa. U zakonskom smislu, posebno Zakona br. 102/2014 Z. z., potrošač je fizička osoba koja pri sklapanju i ispunjenju potrošačkog ugovora ne djeluje u okviru svoje poslovne djelatnosti, zaposlenja ili zanimanja. 
  5. E-shop je računalni sistem smješten na Internetu s javnim pristupom, koji omogućuje naručivanje roba i usluga na daljinu putem elektroničkog uređaja.  
  6. Roba ili usluga su svi proizvodi objavljeni na stranici e-shopa koje je moguće poručiti (imaju navedenu cijenu i ta cijena nije nula). 
  7. Kupac u potpunosti prihvaća elektroničku komunikaciju, posebice putem e-trgovine, komunikaciju putem e-maila, kao i telefonsku komunikaciju, ukoliko je nedvojbeno da prodavatelj komunicira s kupcem ili osobom koju on ovlasti.
  8. Na odnos između prodavatelja i kupca, koji je uspostavljen na drugi način osim putem elektroničkih uređaja na daljinu i nije odnos između pružatelja usluga informacijske tvrke i primatelja usluga informacijske tvrtke, ovi opći uvjeti vrijede isključivo u potrebnoj mjeri, koja odgovara zakonskim propisima i logičnom uređenju materije, osim ako se između njih drukčije ne ugovori.
  9. Zahtjev za rezervaciju predstavlja pravno neobvezujuću i vremenski ograničenu rezervaciju određene raspoložive robe (tj. koja je "na zalihi") iz aktualne ponude prodavatelja objavljene na stranicama njegove e-trgovine, s mogućnošću preuzimanja i plaćanja isključivo osobno na prodajnom mjestu gdje ne dolazi do narudžbe, te se kupac time ne obvezuje kupiti ili preuzeti rezerviranu robu i to u slučaju da kao način isporuke odabere „osobno u trgovini – rezervacija robe“. Zahtjev za rezervaciju moguće je ponoviti. Prodavatelj će tako rezerviranu robu za kupca besplatno i ograničeno vrijeme držati na prodajnom mjestu bez prihvaćanja zahtjeva za rezervaciju (bez ugovora ili sklapanja posla), čime kupcu daje mogućnost razmisliti o kupnji rezervirane robe. Kupac ima pravo u bilo kojem trenutku otkazati zahtjev za rezervaciju. Prodavatelj ima pravo otkazati zahtjev za rezervaciju ukoliko nije u mogućnosti osigurati ili zadržati rezerviranu robu na prodajnom mjestu za kupca. Otkaz rezervacije se događa automatski, kada istekne period rezervacije. Cjelokupna transakcija (uključujući izvršenje pravno obvezujuće ponude za kupnju rezervirane robe od strane kupca, prihvaćanje iste od strane prodavatelja, plaćanje i primitak rezervirane robe) obavlja se isključivo osobno, na prodajnom mjestu (u tzv. fizičkoj trgovini). Ovi uvjeti ne vrijede za transakciju koja je bila temelj zahtjeva za rezervaciju jer se ona obavlja osobno na prodajnom mjestu.

 

 

Članak II.

Cijena

  1. Sve navedene cijene roba i usluga su konačne s uključenim PDV-om od 10% odnosno 20%.
  2. Prodavatelj je vezan cijenom navedenom na stranici e-trgovine u trenutku kupnje.
  3. Cijene asortimana u ponudi u e-trgovini mogu se razlikovati od cijena asortimana na prodajnom mjestu prodavatelja.

 

 

Članak III.

Narudžba

  1. Narudžba se kreira potvrdom procesa naručivanja u e-trgovini odabirom robe ili usluge od strane kupca, uključujući kompletno ispunjavanje narudžbenice i slanje iste prodavatelju. Za ispravnu i urednu obradu narudžbe potrebno je ispuniti tražene podatke u narudžbi te odabrati mogućnosti dostave i plaćanja za naručenu robu ili usluge.
  2. Slanjem narudžbe kupac pristaje na cijenu naručene robe i usluga. Nakon što je narudžba poslana, ona postaje obvezujuća za kupca, odnosno predstavlja prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora s prodavateljem.  
  3. Nakon slanja narudžbe u e-trgovini, automatski se generira i šalje kupcu informativni e-mail da je narudžba kupca dostavljena prodavatelju od strane e-trgovine na obradu. Ovaj e-mail nije potvrda robe u smislu stavka 5. ovoga članka.
  4. U slučaju da se od kupca traži uplata pologa odnosno avansno plaćanje ili odabere plaćanje virmanom, odnosno bilo koji drugi način plaćanja u kojem vrši prijenos sredstava prije isporuke robe ili izvršenja usluge, dužan je to plaćanje izvršiti u roku koji odredi dobavljač. U slučaju da uplata ne sjedne na račun dobavljača u navedenom roku, prodavatelj može otkazati narudžbu zbog neispunjenja obveze kupca o uplati avansa ili neplaćanja akontacije.
  5. Potvrdom narudžbe od strane prodavatelja sklapa se kupoprodajni ugovor koji se može mijenjati ili dopunjavati samo na temelju međusobnog dogovora između kupca i prodavatelja, osim ako zakonom ili drugim pravnim propisom nije drugačije određeno. Potvrda narudžbe od strane prodavatelja je elektronička poruka prodavatelja poslana na e-mail adresu kupca ili kratka SMS poruka poslana na broj mobitela kupca koji je kupac naveo u svojoj narudžbi, s podacima za u kojoj je mjeri prihvaćanje narudžbe kupca nesporno. Elektronička poruka prodavatelja koja ne potvrđuje, odbacuje ili odbija narudžbu kupca, tj. inače jasno ne prihvaća je odbijanje narudžbe kupca.
  6. Ukoliko prodavatelj nije u mogućnosti izvršiti narudžbu ili dio narudžbe u roku za ispunjenje narudžbe uz maksimalan napor, iz razloga kao npr. da roba nije proizvedena, nije dostupna kod proizvođača ili u vanjskom skladištu dobavljača, proizvođač je izvršio tako ozbiljne izmjene da je nemoguće izvršiti narudžbu ili iz razloga više sile prodavatelj može otkazati narudžbu, o čemu će kupac biti obaviješten. Prodavatelj također zadržava pravo otkazati narudžbu ako je kupac dao lažne ili zavaravajuće podatke koji se ne mogu provjeriti, npr. netočnu e-mail adresu, broj telefona ili netočnu ili nepostojeću adresu. Ukoliko je kupac uplatio avans, prodavatelj mu ga je dužan vratiti u roku od 14 dana od otkazivanja ili poništavanja narudžbe. 
  7. U slučaju da kupac izvrši rezervaciju robe, u tom slučaju ne nastaje obvezujuća narudžba ili prijedlog za sklapanje kupoprodajnog ugovora. Prodavatelj obavještava kupca o mogućnosti preuzimanja rezervirane robe, pri čemu ova rezervacija vrijedi 3 radna dana i počevši od obavijesti putem e-maila ili SMS poruke, a ukoliko se ista ne preuzme u navedenom roku, automatski ističe. Kupac ima mogućnost izmijeniti sve stavke rezervacije ili ih odbiti, čak i djelomično. U ovom slučaju pravo vlasništva prelazi na kupca u trenutku plaćanja robe, a ugovor nastaje tek kada se kupnja izvrši u trgovini prodavatelja. 

 

 

Članak IV.

Uvjeti plaćanja

  1. Robu i usluge u e-trgovini moguće je platiti na sljedeće načine: 
    1. plaćanje pouzećem (plaćate direktno kuriru prilikom preuzimanja robe)
    2. plaćanje putem Global Payments gatewaya
    3. plaćanje na temelju avansnog računa - unaprijed, roba će biti otpremljena po primitku sredstava na naš račun
    4. plaćanje na temelju računa s rokom dospijeća navedenim na računu
    5. plaćanje na osnovu poklon bona.
  2. Poklon bon predstavlja unaprijed uplaćeni iznos sredstava koji kupac može iskoristiti prilikom kupnje uz dovoljno slobodnih unaprijed uplaćenih sredstava. Na njemu je naznačen datum valjanosti kupona. Nominalna vrijednost poklon bona određuje se u dogovoru s kupcem.
  3. Nadoplate za pojedine mogućnosti plaćanja navedene su u čl. VI. ovih općih uvjeta.
  4. Prodavač može kupcu omogućiti popust:
    1. popust na cijenu za registraciju u e-trgovini,
    2. popust za ponovnu kupnju,
    3. popust na temelju jednokratnog kupona za popust,
  5. Omogućeni popusti se ne zbrajaju.

 

 

Članak V.

Uvjeti dostave

  1. Prodavatelj je dužan poslati robu kupcu u roku od 30 dana od dana kreiranja narudžbe, osim ako nije drugačije dogovoreno ili ako za robu nije određen drugi rok isporuke.
  2. Ukoliko je roba na zalihi, isporučuje se prema kapacitetu u najkraćem mogućem roku.
  3. Ukoliko narudžba sadrži više roba i usluga, a neke od njih nisu na zalihi, o tome obavještavamo kupca uz mogućnost djelomičnih isporuka.
  4. Račun (porezni dokument) šaljemo elektronskim putem na e-mail.
  5. Mjesto na koje se roba isporučuje smatra se mjestom izvršenja isporuke.
  6. Prodavatelj realizira prijevoz do kupca putem:
  1. Kurirske tvrtke GLS

 

 

Članak VI.

Troškovi dostave, pakiranje i mogućnosti plaćanja

  1. Prilikom plaćanja naprijed na bankovni račun na temelju avansnog računa ili putem naplatnih gatewaya za prijevoz na teritoriji Hrvatske naplaćujemo:
    1. kada se prevozi kurirskom tvrtkom s dostavom unutar 1-2 radna dana nakon otpreme iz našeg skladišta - od 3,00 €
    2. kada se prevozi vlastitim prijevozom prodavatelja
  2. Kod plaćanja pouzećem (plaćate prilikom preuzimanja kuriru) naplaćujemo transport na području Hrvatske Republike:
    1. za prijevoz kurirskom tvrtkom s dostavom unutar 1-2 radna dana nakon otpreme iz našeg skladišta - 1,50 €
  3. Prodavatelj također može s kupcem dogovoriti drugačiji postupak od standardnog (gore navedenog) prilikom slanja robe ili usluga, kao i cijene tih usluga.
  4. Prodavatelj može kupcu poslati robu koja je odmah dostupna, a preostali dio narudžbe isporučiti dodatno u zakonskom roku, ali uz uvjet da se kupcu neće naplatiti dodatna poštarina, osim one koja je bila uključena uz narudžbu.

 

Članak VII.

Prijenos vlasništva

  1. Pravo vlasništva prelazi s prodavatelja na kupca u trenutku preuzimanja predmeta od prodavatelja ili prijevoznika.

 

 

Članak VIII.

Otkazivanje kupoprodajnog ugovora

  1. Kupac ima pravo odustati od naručene robe ili usluge u roku od 24 sata od sklapanja kupoprodajnog ugovora bez naknade za otkazivanje robe koja se izrađuje po narudžbi, prema specifičnim zahtjevima potrošača ili posebno za jednog potrošača.

 

 

Članak IX.

Pravo potrošača na povrat robe bez navođenja razloga i upute potrošača

  1. Na temelju Zakona br. 102/2014 Zb. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan prostorija prodavatelja te o izmjeni pojedinih zakona (u daljnjem tekstu: Zakon) prema odredbama §. 7 i d. potrošač ima pravo na odustajanje od kupoprodajnog ugovora u roku od 14 kalendarskih dana od dana primitka robe, ako je prodavatelj ispunio obveze obavještavanja prema ovom zakonu, za ostale slučajeve primjenjuje se stavak 2. ili 3. Zakona. Ako je predmet kupoprodajnog ugovora isporuka robe, potrošač ima pravo odustati od ugovora i prije isporuke robe.
  2. Ukoliko potrošač želi iskoristiti navedeno pravo, dužan je pismenu izjavu o odustajanju od kupoprodajnog ugovora osobno dostaviti najkasnije zadnjeg dana navedenog roka na kontakt adresu prodavatelja tijekom njegovog radnog vremena ili dostaviti ovo povlačenje poštanskim putem najkasnije zadnjeg dana roka na adresu koja je navedena u kontaktima ili se takvo ostvarivanje prava može ostvariti i u obliku zapisa na drugom trajnom mediju. Nakon obavijesti o odustajanju od ugovora, potrošač je dužan osobno poslati ili predati predmet ugovora od kojeg odustaje zajedno sa svom dokumentacijom - npr. originalni račun, upute i druga dokumentacija za robu, koji su mu dostavljeni zajedno s robom,  najkasnije u roku od 14 dana od dana odustajanja (§10. stavak 1. Zakona). Preporučujemo kupcima da izrade kopiju računa za vlastite potrebe, da robu pošalju preporučenom poštom te da pošiljku osiguraju. Za odustajanje od ugovora možete koristiti obrazac: Odustajanje od kupoprodajnog ugovora, u koji je potrebno unijeti minimalno podatke označene „*“ – zvjezdicom.  
  3. Ne šaljite nam robu pouzećem, pošiljka neće biti prihvaćena.
  4. Operater e-trgovine će vratiti izvršenu uplatu robe/usluge, uključujući troškove prijevoza u skladu s odredbom §9 stavka 3) zakona br. 102/2014 Z.z. kao i troškove koji su dokazivo utrošeni za naručivanje robe u roku od 14 dana od dana dostave odustajanja od ugovora, ali ne mora vratiti novac prije nego što mu je roba isporučena ili potrošač ne dokaže da roba je poslana. Ovo ne vrijedi ukoliko je prodavatelj predložio da sam preuzme robu. 
  5. Troškove povrata robe snosi kupac. 
  6. Pravo na odustajanje od ugovora ne odnosi se na robu i usluge definirane u §7 stavka 6 slova a) do l) zakona br. 102/2014. Z.z. Napomena uz točku 6. - tu spada npr. roba izrađena na temelju zahtjeva potrošača, roba koja se ne može vratiti iz higijenskih razloga ako je bila zapakirana, a to pakiranje je oštećeno, proizvodi kojima je polomljena zaštitna ambalaža i slično, dok je trenutna formulacija dostupna u važećem zakonu navedenom u ovoj točki.
  7. Potrošač snosi svako smanjenje vrijednosti robe do kojeg je došlo njezinom uporabom izvan opsega potrebnog za utvrđivanje funkcionalnosti i svojstava robe.

 

 

Članak X.

Prava i obveze ugovornih strana

  1. Prodavatelj i kupac smatraju se ugovornim stranama.
  2. Kupac je dužan:
    1. preuzeti naručenu robu, to ne utječe na pravo odustajanja od ugovora,
    2. platiti prodavatelju ugovorenu naknadu za robu ili usluge,
    3. provjeriti cjelovitost paketa tj. samog proizvoda prilikom preuzimanja
  3. Prodavatelj je dužan:
    1. isporučiti robu kupcu u traženoj kvaliteti, količini i po ugovorenoj cijeni,
    2. osigurati da ponuđena roba zadovoljava zakonske propise koji su na snazi u Europskoj Uniji,
    3. zajedno s robom ili dodatno poslati kupcu sve dokumente koji se odnose na robu, kao što su račun za robu, reklamacijski list, upute za uporabu u kodificiranom obliku hrvatskog jezika.

 

 

Članak XI.

Zaštita osobnih podataka

  1. Osobni podaci obrađuju se u skladu sa Zakonom br. 18/2018 Z.z. o zaštiti osobnih podataka s izmjenama i dopunama.
  2. Operater ne daje osobne podatke kupca trećoj strani, osim odabranoj prijevozničkoj tvrtki koja osigurava isporuku robe ili usluge, niti državnim tijelima u slučaju inspekcijskog nadzora, niti posredniku na temelju međusobnog sporazuma sklopljenog u skladu sa Zakonom br. 18/2018 Z.z.
  3. Operater je dužan osigurati osobne podatke i zabraniti da budu dostupni neovlaštenim osobama, poduzimanjem odgovarajućih tehničkih i organizacijskih mjera. Također, svi zaposlenici operatera dužni su poštivati ​​povjerljivost u vezi s osobnim podacima.
  4. Dotična osoba ima prava definirana u skladu s odjeljkom § 19 Zakona. 18/2018 Z.z. o zaštiti osobnih podataka u tekstu važećih izmjena i dopuna, i to:
  1. pravo na informacije, koje je ispunjeno ovim sadržajem i uvjetima poslovanja,
  2. pravo na zahtjev za pristup osobnim podacima dotične osobe - § 21. Zakona - sastoji se u Vašem pravu zatražiti na koji se način i u koje svrhe obrađuju Vaši podaci, a taj zahtjev možete uputiti putem e-maila.,
  3. pravo na ispravak osobnih podataka - § 22 Zakona omogućuje ispravak osobnih podataka ako nisu više važeći,
  4. pravo na brisanje osobnih podataka - § 23 Zakona, možete ga koristiti ako niste zainteresirani da operater i dalje obrađuje Vaše osobne podatke,
  5. pravo na ograničenje obrade osobnih podataka - § 24 Zakona možete primijeniti ukoliko smatrate da se Vaši osobni podaci ne obrađuju u skladu sa zakonom,
  6. pravo na prigovor na obradu osobnih podataka - § 27 Zakona
  7. pravo na prenosivost osobnih podataka,
  8. pravo podnijeti prigovor nadzornom tijelu u vezi s obrađivanim osobnim podacima.
  1. Operater od kupca dobiva sljedeće osobne podatke: titula, ime, prezime, adresa, adresa za dostavu, adresa za naplatu, broj telefona, e-mail adresa. Ovi podaci se obrađuju u svrhu korektne obrade Vaše narudžbe, te se čuvaju 10 godina u svrhu arhiviranja. U sklopu obrade narudžbe osobni podaci se obrađuju u svrhu izdavanja računa, izdavanja otpremnica, osiguranja transporta kao i knjigovodstva.

 

  1. Ove stranice bilježe vašu IP adresu, informacije o vremenu, koliko vremena provodite gledajući te stranice i informacije o tome s kojih stranica dolazite do nas. Kolačići su tekstualne datoteke koje se pohranjuju na vašem računalu, a također se koriste za mjerenje posjećenosti stranice i prilagodbu prikaza stranica, a zahvaljujući tim datotekama možemo vam ponuditi bolju kvalitetu. Stoga te datoteke smatramo našim legitimnim interesom. Neki kolačići su datoteke trećih strana, npr. Youtube, Google i slično.
  2. Kolačiće možete izbrisati u bilo kojem trenutku ili postaviti njihovo prikupljanje izravno u postavkama internet preglednika. Ako želite odbiti prikupljanje kolačića, postavite to u postavkama svog internet preglednika.

 

  1. Ukoliko je kupac pristao na obradu osobnih podataka u e-trgovini za potrebe e-mail marketinga, pristao je na slanje e-mail poruka na kontaktnu e-mail adresu.
  2. Osobni podaci za potrebe e-mail marketinga u sklopu imena i prezimena, e-mail adrese daju se na razdoblje od pet godina. Ovi osobni podaci se ne dijele s trećim stranama.
  3. Kupac može opozvati svoju suglasnost u bilo kojem trenutku slanjem Opoziva za obradu osobnih podataka, a mi iste odmah brišemo. Odjava je moguća i preko korisničkog računa korisnika (ako je kupac zatražio izradu korisničkog računa). Osobne podatke koje nam dostavite više nećemo koristiti u svrhe e-mail marketinga.

 

  1. Ukoliko je kupac pristao na obradu osobnih podataka u e-trgovini za potrebe SMS marketinga, pristao je na slanje marketinških SMS poruka na njegov broj telefona.  
  2. Osobni podaci u svrhu SMS marketinga koji se sastoje od imena i prezimena, telefonskog broja daju se na razdoblje od pet godina.
  3. Kupac može opozvati svoju suglasnost u bilo kojem trenutku slanjem Opoziva za obradu osobnih podataka, a mi iste odmah brišemo. Odjava je moguća i preko korisničkog računa korisnika (ako je kupac zatražio izradu korisničkog računa). Osobne podatke koje nam dostavite više nećemo koristiti u svrhe e-mail marketinga.

 

Članak XII.

Naknada štete u slučaju nepreuzimanja robe

  1. Prodavatelj ima pravo na naknadu štete (prema § 420  Građanskog zakonika), u slučaju da je kupac naručio robu koju nije otkazao ili nije odstupio od ugovora, te nije preuzeo robu u navedenom roku za preuzimanje od prijevoznika ili na zahtjev prodavatelja, u slučaju odabira osobnog preuzimanja. Ovakvim postupanjem kupac je prekršio svoju obvezu iz čl. X točka 2. slovo a), prema kojoj je kupac dužan preuzeti naručenu robu. 
  2. Prilikom utvrđivanja iznosa štete, prodavatelj prvenstveno uzima u obzir troškove prijevoza i pripadajuće naknade u slučaju slanja robe, troškove vezane uz pakiranje, otpremanje i administraciju narudžbe, kao i sve ostale troškove koji su mu nastali provedbom predmetnog naloga, te ujedno ima pravo obračunati i izgubljenu dobit. 
  3. Prodavatelj ima i pravo ne ostvariti pravo na naknadu štete ili samo djelomično ostvariti to pravo. 

 

 

Članak XIII.

Završne odredbe

  1. Prodavatelj zadržava pravo izmjene ovih općih uvjeta i uvjeta reklamacije i bez prethodne obavijesti kupcu. U slučaju promjene općih uvjeta poslovanja ili uvjeta reklamacije, cijeli postupak kupnje vodi se prema općim uvjetima poslovanja koji su bili važeći u trenutku slanja narudžbe od strane kupca, a dostupni su na web stranici prodavatelja.
  2. Uvjeti reklamacije sastavni su dio općih uvjeta.
  3. Slanjem narudžbe kupac potvrđuje da je pročitao opće uvjete poslovanja i uvjete reklamacije.
  4. Ovi uvjeti razvijeni su kao dio projekta certifikacije e-trgovine nakupujbezpecne.sk
  5. Opći uvjeti poslovanja i uvjeti reklamacije dostupni su kupcu na uvid u sjedištu tvrtke, kao i na web stranici e-trgovine.
  6. Ukoliko kupac nije zadovoljan načinom na koji je prodavatelj riješio reklamaciju ili ako smatra da je prodavatelj povrijedio njegova prava, ima mogućnost obratiti se prodavatelju te zahtijevati ispravak. Ako prodavatelj negativno odgovori na zahtjev za ispravak ili ne odgovori na njega u roku od 30 dana od dana slanja, potrošač ima, u skladu sa § 12 zakona br. 391/2015 Z.z. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i o izmjenama i dopunama pojedinih zakona, pravo na podnošenje prijedloga za pokretanje alternativnog rješavanja svog spora. Nadležni subjekt za alternativno rješavanje potrošačkih sporova s ​​operaterom e-trgovine je Slovačka trgovačka inspekcija (www.soi.sk) ili druga ovlaštena pravna osoba upisana na popis subjekata za alternativno rješavanje sporova koji vodi Ministarstvo gospodarstva Republike Slovačke (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), dok potrošač ima pravo izabrati kojem će se od navedenih subjekata alternativnog rješavanja potrošačkih sporova obratiti. U isto vrijeme, kupac može koristiti platformu za online rješavanje sporova, dostupnu na http://ec.europa.eu/consumers/odr/, kako bi podnio prijedlog za alternativno rješenje svog spora. Kupac može pronaći informacije o naknadama za podnošenje prijedloga na web stranici tijela određenog za alternativno rješavanje sporova.
  7. Odnosi koji nisu drukčije uređeni ovim općim uvjetima kao i njihovim neodvojivim dijelovima (prilozima) uređuju se odgovarajućim odredbama, prvenstveno Zakonom br. 40/1964 Zb, Zakonom br. 250/2007 Z.z., Zakonom br. 102/2014 Z.z., Zákonom br. 18/2018 Z.z., Zakonom br. 22/2004 Z.z. kao i Zakonom br. 513/1991 Z.z.
  8. U slučaju sklapanja drugog ugovora s kupcem s drugačijim uvjetima, uvjeti navedeni u tom ugovoru imaju prednost pred općim uvjetima poslovanja.
  9. Ovi opći uvjeti, uključujući njihove sastavne dijelove, stupaju na snagu i primjenjuju se 01. studenog 2021.

 

 

Uvjeti reklamacije u Internet trgovini (e-shopu)

Sastavni dio općih uvjeta

 

  1. Reklamirati se može samo roba kupljena od prodavatelja i koja je u vlasništvu kupca.
  2. Ukoliko je kupac potrošač (fizička osoba koja ne djeluje u okviru svoje djelatnosti, zaposlenja ili zanimanja), na svu ponuđenu robu nudimo jamstvo u trajanju od 24 mjeseca, ukoliko uz robu nije drugačije navedeno i postupa se u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača i Građanskim zakonikom, te ovim jamstvenim uvjetima. Ukoliko je kupac naručio rabljeni proizvod i o tome je obaviješten, jamstveni rok je 12 mjeseci. Ukoliko kupac nije potrošač, postupak se provodi prema odredbama Trgovačkog zakonika i jamstveni rok je 12 mjeseci, te na te reklamacije ne vrijede navedeni reklamacijski uvjeti, već se postupa prema Trgovačkom zakoniku.
  3. Jamstveni rok počinje od dana primitka robe od prijevoznika ili izravno od prodavatelja ako robu preuzima kupac osobno ili osoba koju on ovlasti.
  4. Kupac je dužan reklamirati proizvod prodavatelju odmah po utvrđivanju nedostatka.
  5. Odgovornost za nedostatke se ne odnosi na nedostatke uzrokovane sljedećim: 
    1. kvar je nastao uslijed mehaničkog oštećenja proizvoda od strane kupca,
    2. neispravnim rukovanjem proizvodom, na način koji nije naveden u uputama za uporabu,
    3. korištenjem proizvoda u uvjetima koji vlažnošću, kemijski i mehanički ne odgovaraju uvjetima prirodnog okruženja za proizvod navedenog u uputama za uporabu.
    4. Zanemarivanjem i neodržavanjem proizvoda,
    5. Oštećenjem robe zbog prekomjernog opterećivanja,
    6. oštećenjem ili poništavanjem jamstvenog pečata ukoliko ga proizvod sadrži,
    7. nestručnom montažom/demontažom, ako to nalažu relevantni zakonski propisi,
    8. vršenjem zahvata na proizvodu kojim se vrše izmjene za poboljšavanje kvalitete proizvoda, a koje nije izvršio proizvođač ili njim ovlaštena osoba, npr. overclocking procesora
    9. korištenjem robe u suprotnosti s uvjetima navedenim u dokumentaciji, općim načelima, tehničkim standardima ili sigurnosnim propisima ili drugim kršenjem jamstvenih uvjeta.
  6. Od odgovornosti za nedostatke isključeni su i nedostaci uzrokovani elementarnom nepogodom.
  7. Odgovornost za nedostatke također se ne odnosi na normalno trošenje i habanje robe (ili njezinih dijelova) uzrokovano uporabom robe. Nedostatkom se ne može smatrati, kao što već proizlazi iz prirode stvari, rok njezina minimalnog roka trajanja ili rok potrošnje koji se može ograničiti na kraće vrijeme. Minimalni rok trajanja, rok potrošnje ili sličan rok naznačen je na robi, ako roba podliježe takvom označavanju.
  8. Reklamirana roba mora biti poslana na našu dolje navedenu adresu (ne pouzećem) ili osobno dostavljena na kontakt adresu. Robu je potrebno zapakirati na odgovarajući način kako ne bi došlo do oštećenja tijekom transporta, a savjetujemo slanje robe preporučeno ili kao pošiljku s označenom vrijednošću. Uz robu je potrebno priložiti presliku dokaza o kupnji (račun) i opis nedostatka. Preporučljivo je uz dokaz o kupnji priložiti i ispunjeni Reklamacijski formular (http://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf). Preporučujemo da reklamaciju pošaljete isključivo pisanim putem (poštom) ili osobno (ne e-mailom).
  9. Ukoliko je predmet reklamacije proizvod koji je npr. trajno ugrađen, kupac je dužan maksimalno surađivati ​​kako bi se izvršio pregled reklamiranog predmeta od strane prodavatelja ili treće osobe koju prodavatelj odredi.
  10. Prodavatelj potvrđuje primitak reklamacije i izdaje kupcu potvrdu o prijavi reklamacije robe u odgovarajućem obliku. Danom podnošenja reklamacije smatra se dan dostave reklamacije prodavatelju, a najkasnije od trenutka kada prodavatelj onemogući preuzimanje predmeta reklamacije. Ukoliko potvrdu nije moguće dostaviti odmah, ista se mora dostaviti bez nepotrebnog odlaganja, a najkasnije zajedno s dokumentom o obradi reklamacije. Potvrda o obradi reklamacije bit će poslana u pisanom obliku.
  11. Prodavatelj je dužan odrediti način rješavanja reklamacije odmah, a u kompliciranim slučajevima u roku od 3 dana od dana podnošenja reklamacije. U opravdanim slučajevima, posebice ako je potrebna složena tehnička procjena robe, najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Nakon utvrđivanja načina rješavanja reklamacije, prodavatelj će istu riješiti odmah, a u opravdanim slučajevima reklamacija se može riješiti i naknadno. Obrada zahtjeva ne smije trajati dulje od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. Nakon isteka roka od 30 dana za obradu reklamacije, kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora te će mu biti vraćen cjelokupni iznos robe ili ima pravo zamijeniti robu za novu.
  12. Prava kupca pri primjeni reklamacije:
    1. ukoliko se radi o uklonjivom nedostatku, kupac ima pravo da nedostatak bude besplatno i na vrijeme uklonjen, bez nepotrebnog odgađanja, 
    2. umjesto uklanjanja nedostatka, kupac može zahtijevati zamjenu za proizvod, odnosno ako se nedostatak odnosi samo na dio proizvoda, zamjenu tog dijela, ukoliko to ne uzrokuje nerazmjerne troškove za prodavatelja s obzirom na cijenu proizvoda ili težinu nedostatka,
    3. umjesto uklanjanja kvara, prodavatelj može proizvod s nedostatkom zamijeniti za novi proizvod, ukoliko to ne uzrokuje veće poteškoće za kupca,
    4. ako se radi o nedostatku koji se ne može ukloniti i koji onemogućuje pravilno korištenje proizvoda, kupac ima pravo zamijene proizvoda ili može odustati od ugovora. Kupac ima isto pravo u slučaju da su nedostaci uklonjivi, ali ne može pravilno koristiti proizvod zbog ponovnog pojavljivanja nedostatka nakon popravka ili zbog većeg broja nedostataka.,
    5. ako postoje drugi neuklonjivi nedostaci koji ne utječu na korištenje proizvoda, kupac ima pravo na razuman popust na cijenu proizvoda.
  13. Reklamacija se smatra riješenom ako reklamacijski postupak završi isporukom reklamirane robe, njezinom zamjenom ili povratom novca, davanjem popusta, pisanim pozivom za preuzimanje popravljanog proizvoda ili opravdanim odbijanjem istog. U isto vrijeme kupac potvrđuje osobno preuzimanje proizvoda odnosno potvrde prijevoznika u slučaju da kupac ne preuzima osobno reklamirani proizvod.
  14. Kupac je u zakonskom vremenskom roku obaviješten o rezultatu postupka reklamacije. 
  15. Prilikom preuzimanja robe potrebno je provjeriti cjelovitost pakiranja (prema uputama pri preuzimanju robe), jer se roba može oštetiti i prilikom transporta. Preporučujemo kupcima da robu otpakiraju i pregledaju u prisustvu prijevoznika. Svojim potpisom kuriru izjavljujete da je pakiranje neoštećeno.
  16. Ovi uvjeti reklamacije sastavni su dio općih uvjeta poslovanja te prodavatelj zadržava pravo izmjene istih u bilo kojem trenutku i bez prethodne obavijesti od strane prodavatelja.

    Adresa za povrat robe u slučaju odustajanja od ugovora ili reklamacije: Stupničke Šipkovine 22

    10255 Donji Stupnik